droga

droga

15 listopada 2016

LSE: Drogi Jakubowe – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

We wtorek 15 listopada w siedzibie PTTK w Olsztynie swoją prezentację o Camino przedstawiła Irena Robak – liderka w projekcie „Szlak Jakubowy – europejskie dziedzictwo u progu twojego domu”, prowadzonym przez naszą Fundację.


- Chciałam ukazać, kim byli dawni pielgrzymi, w jaki sposób podróżowali, jakie czyhały na nich niebezpieczeństwa. Zależało mi na tym, aby pokazać ciągłość kulturową na Szlaku Jakubowym oraz jego potencjalną przyszłość – mówi Irena.

W spotkaniu wzięło udział 10 osób z grona przewodników PTTK. Miało ono formę prelekcji połączonej z pokazem zdjęć i trwało 1,5 godziny. – Najciekawszą stroną zadania było to, że dowiedziałam się wielu rzeczy o szlaku, o których nie miałam pojęcia. Ucieszyłam się, że moja koleżanka, która była obecna na spotkaniu, chce przejść odcinek szlaku od granicy z Litwą – dodaje liderka.


Irena Robak, sama będąc przewodnikiem turystycznym, ma nadzieję, że dzięki jej wystąpieniu olsztyńscy przewodnicy podczas oprowadzania wycieczek po Olsztynie częściej będą opowiadali o szlaku i o postaci św. Jakuba, patrona miasta.

pp


fot. z archiwum Ireny Robak

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz